Ρύπανση ΣΤΟΠ!

Γ' Δημοτικού και Δ' Δημοτικού

Ρύπανση ΣΤΟΠ!

Ημερομηνία: Όλη τη σχολική χρονιά
Διάρκεια: 70'
Θεματική Ενότητα: Περιβάλλον και ρύπανση
Τάξη: Γ' Δημοτικού και Δ' Δημοτικού
Αριθμός Ατόμων: Ανά σχολικό τμήμα
Κόστος/Άτομο: 6 ευρώ
Χώρος: Κέντρο ΓΑΙΑ

Το Πρόγραμμα βοηθάει τους μαθητές να εξερευνήσουν το μείζον πρόβλημα της ρύπανσης τους ατμοσφαιρικού αέρα, του νερού και της γης. Μέσα από τα διαδραστικά εκθέματα και την ταινία στο dome, μαθαίνουμε τι προκαλεί ο άνθρωπος στο φυσικό περιβάλλον, τη σπουδαία δουλειά που κάνουν τα δέντρα και τί μπορεί να κάνει ο καθένας μας για να μειώσει το οικολογικό του αποτύπωμα.

Το πρόγραμμα στοχεύει οι μαθητές:

– Να γνωρίσουν τους τρόπους που προκαλούμε ρύπανση στα ύδατα, στο έδαφος και στην ατμόσφαιρα.

– Να κατανοήσουν τους τρόπους που θα μπορούσαμε, με μικρές αλλαγές να μειώσουμε τις επιπτώσεις του ανθρώπινου παράγοντα στο φυσικό περιβάλλον.

– Να εφαρμόζουν τα όσα μάθουν στο πρόγραμμα, στον άμεσο περιβάλλον τους.

– Να δράσουν με τον τρόπο τους ώστε να μειώσουν το αποτύπωμα τους.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

1. DOME (Μικρό πλανητάριο – Διάρκεια: 30’)
Εκπαιδευτική Ταινία Θόλου Κινουμένων Σχεδίων: “Η ζωή των δέντρων”
Μια διασκεδαστική και εκπαιδευτική εμπειρία που μιλάει για τον συναρπαστικό κόσμο των δέντρων. Ακολουθούμε τα ζουζούνια που μας δείχνουν πώς λειτουργεί η φωτοσύνθεση, πώς τα δέντρα μεταφέρουν νερό ενάντια στη βαρύτητα και πώς επέτρεψαν τη διαφορετική ζωή στη Γη, παράγοντας οξυγόνο και απορροφώντας διοξείδιο του άνθρακα.

2. Επίσκεψη στους σταθμούς της έκθεσης “Κλιματική αλλαγή & Εμείς”, που θίγουν τις εξής θεματικές κατηγορίες:
Κατανάλωση νερού, Απορρίμματα – Ανακύκλωση, Ενέργεια, Μεταφορές (Διάρκεια: 30’)·

. Πόσο νερό καταναλώνω: Το έκθεμα οπτικοποιεί την ποσότητα νερού που σπαταλιέται με συνήθειες της καθημερινότητάς μας.

· Ρύπανση από πλαστικά: Μπορούμε να περιορίσουμε τα πλαστικά μιας χρήσης; Τι είναι τα μικροπλαστικά; Με ένα στερεοσκόπιο τα εντοπίζουμε τόσο σε δείγματα άμμου όσο και σε προϊόντα καθημερινής χρήσης.

· Πίσω από την πρίζα: Από πού προέρχεται το ρεύμα που έχουμε όλοι άφθονο στο σπίτι μας; Τραβώντας ένα καλώδιο ξεδιπλώνεται η πορεία του ηλεκτρικού ρεύματος από την πρίζα στην πηγή.

· Εκπομπές καυσαερίων από τα Μέσα Μεταφοράς: Πώς συμβάλλουν τα μεταφορικά μέσα στην ατμοσφαιρική ρύπανση; Διαλέγουμε από τα προτεινόμενα μέσα το πιο οικολογικό!

3. Σύντομη περιήγηση στα υπόλοιπα εκθέματα (Διάρκεια 10’)

Μπορείτε να δείτε εδώ τον έγχρωμο Oδηγό για τους Εκπαιδευτικούς, που έχει ως στόχο να βοηθήσει στην καλύτερη προετοιμασία του σχολικού τμήματος για την προσέγγιση του θέματος της κλιματικής αλλαγής και της περιήγησης του στην έκθεση.
Αν θέλετε μπορείτε να τον κατεβάσετε και από εδώ σε eco-εκτυπώσιμη ασπρόμαυρη μορφή. 

…………………………………………………………………………………………………………..

Η παρουσία του εκπαιδευτικού του σχολείου είναι υποχρεωτική καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψης στο Μουσείο. Η είσοδος για όλους τους εκπαιδευτικούς στο Μουσείο είναι Δωρεάν.

H σχολική ομάδα πρέπει να βρίσκεται στο Μουσείο τουλάχιστον 10’ νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα επίσκεψης.

Υπάρχει χώρος όπου οι μαθητές μπορούν να ξεκουραστούν και να γευματίσουν πριν ή μετά την επίσκεψή τους στον εκθεσιακό χώρο.

Στην περίπτωση που οι μαθητές θέλουν να γευματίσουν ΠΡΙΝ την επίσκεψη στον εκθεσιακό χώρο, ο εκπαιδευτικός πρέπει να υπολογίσει να βρίσκεται με την σχολική μονάδα του τουλάχιστον 20’ πριν την ώρα της επίσκεψης.

Για κρατήσεις ημερομηνίας επίσκεψης σχολικών μονάδων επικοινωνείτε με την κα Δώρα Καμινάρη (τηλ. 210-8015870, επιλογή 2), Δευτέρα ως Παρασκευή και ώρες 08.00-15.00.

Εναλλακτικά μπορείτε να στείλετε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο callcenter@gnhm.gr