ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ EDUCATION LEADER AWARDS

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ EDUCATION LEADER AWARDS

Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Στεφάνου με μεγάλη χαρά και περηφάνια ανακοίνωσε ότι το Πρόγραμμα “Συζητώντας Υπεύθυνα και Δημοκρατικά για το Περιβάλλον”, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, βραβεύτηκε ως το πιο Καινοτόμο Πρόγραμμα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από τον Διαγωνισμό Education Leader Awards 2024.

“Η βράβευση αυτή αποτελεί μια σημαντική αναγνώριση των προσπαθειών που καταβάλουμε για να προάγουμε τη μάθηση μέσα από καινοτόμες προσεγγίσεις και τα οφέλη της συνέργειας, αλλά και να προσφέρουμε στους μαθητές μας μια εμπειρία εκπαίδευσης, που θα τους προετοιμάσει για το μέλλον”, ανέφερε με ικανοποίηση η υπεύθυνη του Προγράμματος, Κατερίνα Βλασσοπούλου.

Το Πρόγραμμα “Συζητώντας Υπεύθυνα και Δημοκρατικά για το Περιβάλλον” σχεδιάστηκε με στόχο να αναπτύξει την κριτική σκέψη, τις διαλογικές ικανότητες και την ευαισθητοποίηση των μαθητών στην περιβαλλοντική κρίση. Οι ψευδείς ειδήσεις, οι αντιφατικές απόψεις και οι έντονοι διαξιφισμοί στον δημόσιο διάλογο δημιούργησαν την ανάγκη για ένα σχέδιο δράσης που να ενθαρρύνει τη διαμόρφωση κριτικής άποψης και θέσης, ιδίως σε θέματα περιβάλλοντος.

Η πρωτοβουλία στηρίχθηκε σε έρευνες για την έλλειψη κριτικής σκέψης στην εκπαίδευση και την ανάγκη για δεξιότητες που προάγουν την δημοκρατική συζήτηση και την επίλυση κοινωνικών ζητημάτων. Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης συμμετείχαν σε διαθεματικές δραστηριότητες, αναπτύσσοντας δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία και η συναισθηματική νοημοσύνη. Στο τέλος του Προγράμματος οι μαθητές αποφάσισαν να διεγείρουν την γνώση για το θέμα της Κλιματικής αλλαγής στον Δήμο τους, ξεκινώντας με μία αφίσα που διανεμήθηκε σε όλα τα Κοινοτικά Γραφεία και αγκυροβολεί σε μια ιστοσελίδα με ιστορία κόμικ και πλήθος πληροφοριών για το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής.

Η Συνεργασία με το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας στην Κηφισιά αποτέλεσε ένα βασικό πυλώνα του Προγράμματος. Η συνεργασία αυτή ενίσχυσε τη δέσμευσή μας στις χωρίς αποκλεισμούς συνεργασίες που βασίζονται σε κοινές αρχές και στόχους, τοποθετώντας τον άνθρωπο και τον πλανήτη στο επίκεντρο. Ενθουσίασε τους μαθητές που συνεχώς επέστρεφαν στην βιωματική εκπαίδευσή τους στον χώρο του Μουσείου, για να εμπνευστούν και να προχωρήσουν με την δική τους δράση.

Αντικείμενο του Προγράμματος:

Διαμόρφωση κριτικής σκέψης, διαλογικών ικανοτήτων και επικοινωνίας με βάση αρχές και αξίες

Ευαισθητοποίηση και ενημέρωση για την κρίση της περιβαλλοντικής αλλαγής

Η δύναμη της συνέργειας και της αναζήτησης λύσεων προς το κοινό καλό

Μαθησιακοί Στόχοι:

Δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος για διατύπωση ιδεών και αναζήτηση αποδείξεων.

Ανάπτυξη δεξιοτήτων αλληλεγγύης, υπευθυνότητας και αξιοπιστίας.

Προώθηση της δικαιοσύνης και αμεροληψίας.

Ανάπτυξη γνωστικών διεργασιών και αξιολόγηση διαφορετικών απόψεων.

Προετοιμασία για ενεργούς πολίτες με κριτική, παραγωγική και συναισθηματική σκέψη.

Προσδοκώμενα Αποτελέσματα:

Βοήθεια στους μαθητές να κατανοούν και να συζητούν δημοκρατικά και υπεύθυνα θέματα της κοινωνίας, αναπτύσσοντας επιχειρηματολογία και αξίες.

Δραστηριότητες:

Βιωματική και συμμετοχική εκπαίδευση στην έκθεση ΓΑΙΑ του Μουσείου Γουλανδρή

Μελέτη και κριτική επεξεργασία κειμένων από πηγές όπως ο ΟΗΕ και η UNICEF

Αναζήτηση στο διαδίκτυο και κατανόηση των κινδύνων της παραπληροφόρησης

Δημιουργία ομάδων και κανόνων επικοινωνίας

Ανάπτυξη σκέψεων σε PowerPoint και παρουσίαση

Συζήτηση με καλεσμένους για τις περιβαλλοντικές προκλήσεις

Fascilitators

2o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Στεφάνου, Δήμου Διονύσου,
Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας Κηφισιάς,

Κατερίνα Βλασσοπούλου & Αγγελική Μαρκολέφα

Δείτε περισσότερα εδώ:

 

 


Newsletter

Συμπληρώνοντας το email σας συμφωνείτε να λαμβάνετε ενημερώσεις από την ιστοσελίδας μας.

Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.