Μια σούπα πλαστικά

Μαθητές Νηπιαγωγείου και Α', Β', Γ', Δ' Δημοτικού

Μια σούπα πλαστικά

Ημερομηνία: Όλη τη σχολική χρονιά
Διάρκεια: 70'
Θεματική Ενότητα: Ρύπανση από πλαστικά
Τάξη: Μαθητές Νηπιαγωγείου και Α', Β', Γ', Δ' Δημοτικού
Αριθμός Ατόμων: Ανά σχολικό τμήμα
Κόστος/Άτομο: 6 ευρώ
Χώρος: Κέντρο ΓΑΙΑ

Ρύπανση από πλαστικά! Πού παρασκευάζονται τα πλαστικά; Πώς καταλήγουν στο περιβάλλον; Τι είναι τα μικροπλαστικά και πώς δημιουργούνται; Το πρόγραμμα επιδιώκει να βοηθήσει τους μαθητές μέσα από τη διάδραση με τα εκθέματα, να ενημερωθούν για τη μεγάλη πρόκληση των πλαστικών, τον βαθμό στον οποίο επηρεάζουν την ζωή μας, αλλά και τον τρόπο που ο καθένας ξεχωριστά μπορεί να δράσει.

Το πρόγραμμα στοχεύει οι μαθητές να:

– Να κατανοήσουν το ταξίδι των πλαστικών από τη πηγή, στο εργοστάσιο και τελικά στον

υδάτινο ορίζοντα.

– Να γνωρίσουν την έννοια των μικροπλαστικών και πώς δημιουργούνται.

– Να σχεδιάζουν την καθημερινότητά τους με τρόπο που να αποφεύγουν τη χρήση πλαστικών μιας χρήσης.

– Να κινητοποιήσουν τους γύρω τους ώστε να κάνουν πραγματικές αλλαγές και να σχεδιάζουν την καθημερινότητά τους με τρόπο που να αποφεύγουν τη χρήση πλαστικών μιας χρήσης.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:


1.
DOME
(Μικρό πλανητάριο – Διάρκεια: 30’)

Εκπαιδευτική Ταινία Θόλου Κινουμένων Σχεδίων: “KALUOKA’ HINA” – ο μαγεμένος ύφαλος

Στον υπέροχο κόσμο του βυθού, τα πλάσματα της θάλασσας αναζητούν την Κασσάνδρα (τη θαλάσσια χελώνα) να τους πει το ξόρκι για να λύσουν τα μάγια και να σωθεί ο ύφαλος από την καταστροφή και την ανθρώπινη δραστηριότητα.

2. Επίσκεψη στους σταθμούς της έκθεσης “Κλιματική αλλαγή & Εμείς”, που θίγουν τις εξής θεματικές κατηγορίες:
Ενέργεια, Μεταφορές, Απορρίμματα – Ανακύκλωση (Διάρκεια: 30’)

· Πίσω από την πρίζα: Για την παραγωγή των πλαστικών και όλων των καταναλωτικών αγαθών χρειαζόμαστε ενέργεια. Τραβώντας ένα καλώδιο ξεδιπλώνεται η πορεία του ηλεκτρικού ρεύματος από την πρίζα στην πηγή.

· Εκπομπές καυσαερίων από τα Μέσα Μεταφοράς: Πώς μεταφέρονται όλα τα σύγχρονα αγαθά; Μεγάλες ποσότητες καυσίμων σπαταλώνται για το λόγο αυτό.

· Ρύπανση από πλαστικά: Μπορούμε να περιορίσουμε τα πλαστικά μιας χρήσης; Τι είναι τα μικροπλαστικά; Με ένα στερεοσκόπιο τα εντοπίζουμε τόσο σε δείγματα άμμου όσο και σε προϊόντα καθημερινής χρήσης.

· Ανακύκλωσε σωστά: Καθώς είναι αδύνατον να καταργηθούν όλα τα πλαστικά, η μόνη λύση είναι να τα ανακυκλώνουμε μετά τη χρήση. Ταξινομούμε τα απορρίμματα στους σωστούς κάδους ανακύκλωσης.

3. Σύντομη περιήγηση στα υπόλοιπα εκθέματα (Διάρκεια 10’)

Μπορείτε να δείτε εδώ τον έγχρωμο Oδηγό για τους Εκπαιδευτικούς, που έχει ως στόχο να βοηθήσει στην καλύτερη προετοιμασία του σχολικού τμήματος για την προσέγγιση του θέματος της κλιματικής αλλαγής και της περιήγησης του στην έκθεση.
Αν θέλετε μπορείτε να τον κατεβάσετε και από εδώ σε eco-εκτυπώσιμη ασπρόμαυρη μορφή. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

Η παρουσία του εκπαιδευτικού του σχολείου είναι υποχρεωτική καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψης στο Μουσείο. Η είσοδος για όλους τους εκπαιδευτικούς στο Μουσείο είναι Δωρεάν.

H σχολική ομάδα πρέπει να βρίσκεται στο Μουσείο τουλάχιστον 10’ νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα επίσκεψης.

Υπάρχει χώρος όπου οι μαθητές μπορούν να ξεκουραστούν και να γευματίσουν πριν ή μετά την επίσκεψή τους στον εκθεσιακό χώρο.

Στην περίπτωση που οι μαθητές θέλουν να γευματίσουν ΠΡΙΝ την επίσκεψη στον εκθεσιακό χώρο, ο εκπαιδευτικός πρέπει να υπολογίσει να βρίσκεται με την σχολική μονάδα του τουλάχιστον 20’ πριν την ώρα της επίσκεψης.

Για κρατήσεις ημερομηνίας επίσκεψης σχολικών μονάδων επικοινωνείτε με την κα Δώρα Καμινάρη (τηλ. 210-8015870, επιλογή 2), Δευτέρα ως Παρασκευή και ώρες 08.00-15.00.

Εναλλακτικά μπορείτε να στείλετε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο callcenter@gnhm.gr